Yhdistystoimintaa

Paketti on avattu ja peli voi pian alkaa.

PYHÄJÄRVIPELI

Uusi Pyhäjärvipeli julkaistaan ystävänpäivänä ke 14.2 2018, olethan kuulolla ja pääset poimimaan jäsenetusi suoraan julkistustilaisuudesta! Vain yhdistyksen jäsenet sekä koulut ja yhteistyökumppanimme voivat saada pelin omakseen, sillä kaupallisesti tätä EU-rahoituksella tuotettua lautapeliä ei saa hyödyntää. Tarkoituksena onkin jakaa Pyhäjärvitietoutta näin hauskalla tavalla kaikille Pyhäjärvestä ja järvien suojelusta kiinnostuneille.

Pelissä toimitaan yhdessä tutkijaryhmänä, joka tutkimusaluksella eli pelaajien yhteisellä pelinappulalla, liikkuu ympäri järveä etsien ravinnekuormituksen syitä sekä keinoja pitää järvi puhtaana.

Kukin vuorollaan siirtää tutkimusalusta ruudun kerrallaan ja ottaa pelikiekon, joka määrää millaisen kortin pelaaja saa nostaa. Tietokorteista kerätään Pyhäjärvellä näkyviä tähtikuvioita voittopisteiksi. Hauskimpia ovat lajikorttien eläimet, joita tunnistamalla kerätty kalansaalis antaa myöskin mahdollisuuden voittaa pelin. Kulkupelikorteilla saattaa päästä liikkumaan useampiakin ruutuja yhdellä kertaa. Sääkortit kuitenkin vaikuttavat kulkupelien käyttöön.

Näin tutkimusalus liikkuu pelilaudalla, kunnes jokin pelaajista saa kerättyä riittävän määrän voittopisteitä. Sen jälkeen yhteistä pelinappulaa aletaan siirtää kohti maalia. Voittaa voi joko se, jolla on suurin määrä voittopisteitä tai se, joka on onnistunut tunnistamaan eniten kalakortteja, eli kalastamaan suurimman saaliin.

Yhteistyössä Pyhäjärven luonnon sekä virkistyskäytön parhaaksi!

Pyhäjärven Järvipelastajat   ~ Osaathan hälytysohjeet! ~

Pyhäjärvi-Instituutin yhtenä pitkäjänteisenä kärkihankkeena on Pyhäjärven suojeluohjelma.

_________________________________________________________________________

Pyhäjärven mittauslautta

Olemme tukeneet mittauslautan kunnostustoimia, jotta tiedot saadaan yhä kaikkien ulottuville. Lautta mittaa mm. pintaveden lämpötilaa sekä sinilevätilannetta.

Myös Yläneenjoen mittausaseman tietoja on ainakin toistaiseksi julkisesti luettavissa internetin kautta.

_________________________________________________________________________

Säkylän Pyhäjärven suojelutoimintaa tukevat alueen kuntien ja erilaisten yhdistysten lisäksi mm. seuraavat yritykset.